Algemene voorwaarden


 

Algemene voorwaarden Autismeplus
Artikel 1 | Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en schriftelijke offertes en
overeenkomsten van of met en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van
voorbereidende als uitvoerende aard.
Artikel 2 | Bedrijfsomschrijving
Autismeplus richt zich op 1 op 1 coaching binnen het werkveld van persoonlijke ontwikkeling voor
volwassenen met autisme spectrum stoornis (ASS) of die zich herkennen in de kenmerken van ASS.
Autismeplus is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer: 74116207
Artikel 3 | Definities
1. Opdrachtnemer is in deze Autismeplus. De eenmanszaak, gedreven door mevrouw J. Oosterveld.
2. Opdrachtgever is in deze de klant die gebruik maakt van de aangeboden diensten van Autismeplus.
3. Als overeenkomst wordt gezien alle afspraken die gemaakt worden tussen opdrachtgever en
opdrachtnemer over de aan te bieden diensten.
Artikel 4 | Uitvoering van de overeenkomst
1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. Opdrachtnemer
heeft jegens de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan derhalve niet
worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.
2. Door bevestiging van de overeenkomst en deze algemene voorwaarden geeft opdrachtgever
toestemming haar NAW gegevens plus telefoonnummer te gebruiken voor vastlegging in het
klantenbestand van opdrachtnemer voor administratiedoeleinden.

Artikel 5 | Tarieven
Een intakegesprek is gratis en vrijblijvend.
Na het intakegesprek zijn de gehanteerde tarieven afhankelijk van verschillende factoren. Zo speelt
de wettelijke regelgeving mee in het tarief voor professionele hulpverlening.
Artikel 6 | Duur en beëindiging
1. De duur van het coachtraject zoals afgesproken tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, kan ten
alle tijden met wederzijds goedvinden door beide partijen worden beëindigd dan wel worden
verlengd. ( dit is afhankelijk van de verstrekte indicatie.)
2. Voorts is opdrachtnemer bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden
voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich
anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de
overeenkomst in redelijkheid niet van opdrachtnemer kan worden gevergd.
3. Beëindiging van het coachtraject kan eenzijdig plaatsvinden door de opdrachtgever indien hij/zij
de behandeling niet langer op prijs stelt of nodig acht.

 

Artikel 7 | Het verzetten van afspraken
1. Indien de opdrachtgever verhindert is, dient dit door de opdrachtgever zo spoedig mogelijk aan de
opdrachtnemer te worden doorgegeven. Een geplande coachsessie dient minimaal 24 uur van te
voren per telefoon of per e-mail te worden afgezegd. Bij afzegging binnen 24 uur vóór aanvang van
de coachsessie is opdrachtnemer gerechtigd de afgesproken kosten voor de coachsessie volledig aan
de opdrachtgever in rekening te brengen.
2. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te kosteloos te verzetten in geval van
overmacht. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet

voorzien, waarop de opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor de opdrachtnemer
niet in staat is de verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst na te komen. De opdrachtnemer
heeft het recht de afgesproken coachsessie in het geval van overmacht te verplaatsen of te
annuleren.
Artikel 8 | Geheimhouding en vertrouwelijkheid
1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader
van de coaching sessies.
2. In het geval van dreigend gevaar voor zowel opdrachtgever als de samenleving behoudt
opdrachtnemer zich het recht de geheimhouding te doorbreken en zal zij de daartoe bevoegde en
bestemde instanties inlichten.
3. Indien op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak opdrachtnemer
gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden
mede te verstrekken en opdrachtnemer zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel
door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is opdrachtnemer niet
gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
4. Voor overleg met derden in het belang van de opdrachtgever, wordt vooraf aan de opdrachtgever
( indien mogelijk) om schriftelijke toestemming gevraagd.
Artikel 9 | Klachtenprocedure
1. Indien de opdrachtgever een klacht heeft over opdrachtnemer, wordt de opdrachtgever verwezen
naar de klachtenprocedure die te vinden is bij de algemene voorwaarden.
2. Indien opdrachtgever klachten heeft over de verrichtte werkzaamheden dient opdrachtgever dit
binnen 14 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar te maken bij de opdrachtnemer.
3. Na kennisname en bespreking van de klacht met opdrachtgever zal opdrachtnemer zo goed
mogelijk uitvoering geven aan de gekozen oplossingsrichting.